O zamanlar salt bir “Enduro” sever olarak, fuarda görerek, tasarımına hayran kalmıştım. Borusan'ın deneme sürüşü fırsatını değerlendirmek istedim ve bu güzel makineyle bir saatlik güzel zaman geçirdim.
"Motosiklet sürüş otoritesi” veya “falanca motosiklet markasının, filanca sertifikalı” eğitmeni değilim. Değerlendirmelerimi sadece onyedi yılı aşkın süredir motosiklet kullanan biri olarak yapmaya çalıştım.
Borusan’ın internet sitesinden doldurduğum form vasıtasıyla, sunduğu bu güzel test sürüşü fırsatını hemen değerlendirdim. 35 dereceyi aşan, sıcak mı sıcak bir yaz gününde Borusan’da beni karşılayan güler yüzlü Hande Hanım’dan motorun anahtarlarını teslim aldım. Borusan test sırasında oluşabilecek kaza ve sorunlar için sürücüleri de düşünmüş. Bunun için bir de sigorta poliçesi hazır ediyor. Motora gelebilecek zararladan binici sorumlu tutulmuyor. Ne hoş...
Motora bindiğimde ilk hissettiğim şey hafifliği. 800 cc (798cc) hacimli bir motor için oldukça hafif geldi bana (207 kg). Kendini hissettiren diğer özelliği ise yüksek torku. (5.750 dev/dak'da 83 Nm) Motoru 4. viteste bile zorlanmadan yerinden kalkdırıp yola devam etmek mümkün ( birkaç defa denedim açıkcası ).
Marşa basıp, ABS yi "ON" konumuna getirip yola çıktım. Açıkcası daha önce hiç ABS’li bir motor kullanmamıştım. Bununla ilgili fazlaca ön yargılarım vardı. Ancak hepsi, birden dağılmaya başladı.
Bu sürüş sonrası ABS'nin gerçekten de sürüş güvenliğini arttıran bir donanım olduğunu anladım. Arka fren pedalı ayağınızın altında takırdamaya başladığında başta insanı ürkütüyor. Bu titreşim bir ara ayağımın altında rahatsızlık hissi bile yarattı, ancak sonrasın da alışıyorsunuz. Ani frenlerde de yolda çok stabil bir duruş sağlıyor. Gerçi ıslak zeminde ve arazide deneme imkanım olmadı ama yine de asfalttaki ABS performansını çok beğendim. Biraz alışıp, uyum sağladığınızda, ABS'nin imkanlarını sürüş keyfiniz ve eğlenmek için bile kullanabiliyorsunuz. Virajlara girerken asıldığınızda Valentino Rossi gibi arka tekerleği hafif kaydırarak viraj almayı deneyebilirsiniz bile.
İstinye den, TEM’e doğru yola çıktım. Otobanda motordaki vibrasyon oldukça arttığını farketmeye başladım. Hız göstergesine baktığımda ibre 190’da idi. Açıkcası korkup gazı kapattım. Bazı özel ruh hallerim dışında, hızdan korkar ve hızın tehlike yarattığını düşünürüm. Vibrasyonun ne zaman arttığına bakmak için biraz gaza bastım. 130 – 140 km civarı motordaki titreşim ciddi şekilde artmaya başlayor. O kadar torklu bir motor ki (85 HP ), 2. , 3. viteste giderken gaza asılmanız da arka lastiğin yolda izler bırakmasına sebep oluyor. Düşük devirlerde bile motor hemen toparlıyor.
Kullanımda beni en rahatsız eden şey sağda ve solda yer alan iki ayrı sinyal butonunun bulunmasıydı. Sağa dönmek için sağdakini, solda dönmek için soldakini kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Arada bolca şaşırıp sinyali açık unutuyorsunuz. Belki zamanla alışkanlık kazanılabilir ama ilk seferde gerçekten çok gereksiz buldum. Yol bilgisayarı, ABS’nin bir buton ile açıp kapatılır olması gerçekten çok başarılı bir özellik. Bir dönem ara ara kullandığım Suzuki DR 800 ve Honda Africa Twin’e göre selesi bana biraz rahatsız geldi. Dar uzun sert bir selesi var. Sele yüksekliği oldukça fazla (88 cm –85 cm). Kısa boylu insanların dur-kalk trafikte veya şehir kullanımında biraz zorlanacağını düşünüyorum.
21" ön jant ise bence bir harika. Yeni nesi cadde ve hatta enduro turing motorlarda ön tekerlek çapı artık küçülmeye başladı. Sarım 19 - 17" jantlar daha sık kullanıyor. Bana hem estetik açıdan hoş gelmiyor hem de asfalt dışında yol tutuşu ve engelleri aşmayı zorlaştıracağı gibi bir düşünce oluşuyor kafamda. Vakit olsaydı asfalt dışında da biraz sürmek ve denemek isterdim doğrusu.
Genel olarak aksamının malzeme kalitesi çok iyi. Sarı-siyah renklerdeki benim kullandığım, gerçekten görüntü olarak da insanı çok cezbediyor. Biraz ilginç gelebilir ama, bu kadar güçlü ve seri bir motor olması beni biraz ürküttü. Satın alacak olsam F650 versiyonunu tercih edebilirdim. Açıkçası trafikte hangi aracı kullanırsanız kullanın, güç ve hız sevgisinin tehlike yarattığını düşünüyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder